Nápověda Retailys.cz
DomůPřihlášeníPro vývojářeKontakt
  • Úvod
  • Začínáme
    • Prvotní nastavení
    • Omnichannel a prodejní kanály
    • Správa obsahu
    • Vytváříme e-shopy
    • Externí služby
  • Systém Retailys
    • Dashboard
    • Obsah
      • Produkty
      • Kategorie
      • Rodina produktů
      • Sady variant
    • Objednávky
      • Přehled
      • Notifikace
      • Stavy
    • Prodejní kanály
      • Přehled
      • Dopravní a platební metody
      • Grafické šablony
        • Modern
    • Uživatelé
    • Marketing
      • Diskuze
      • Slevy
    • Prodejny
    • Nastavení
      • Můj profil
      • Moje organizace
      • Uživatelská oprávnění
      • Fakturace
        • Recyklační příspěvek
      • Rozšíření
    • Changelog
      • 2025
        • Březen
        • Únor
        • Leden
      • 2024
        • Prosinec
        • Listopad
  • Externí služby
    • reCaptcha
      • Návod k aktivaci
    • Česká pošta
      • Podání online
    • Trusted shop
    • Zásilkovna
      • Instalace
      • Administrace Zásilkovny
    • ČSOB
      • Instalace
    • PayPal
    • GoPay
    • Nástroje Google
    • TopList
      • Instalace
    • Facebook Customer Chat
      • Instalace
      • Řešení problémů
    • Mall partner
    • Allegro
    • Různé
      • Domény
  • Tipy, triky, návody
    • Videa o systému Retailys
    • Importní tabulka
    • SMTP servery
    • Překládáme produkty
    • Mezinárodní účetnictví
    • Jak vymazat mezipaměť v systému Retailys
    • Jak přidat článek v systému Retailys
  • Ostatní informace
    • Nedokumentované funkcionality
Powered by GitBook
On this page
  • 1. Nastavujeme základní prostředí Retailysu.
  • 2. Nastavení e-shopů a prodejních kanálů.
  • Lokální specifika u e-shopů
  • Obecná nastavení elektronického obchodu
  • Specifika pro Českou republiku
  • E-shop v Německu
  • E-shop v Polsko
  • E-shop na Slovensku
  • E-shop ve Slovinsku
  • 3. průběžná správa projektu

Was this helpful?

  1. Začínáme

Vytváříme e-shopy

Jednotlivé kroky po spuštění a následnou správu globálního projektu.

PreviousSpráva obsahuNextExterní služby

Last updated 5 years ago

Was this helpful?

V systému Retailys se nastavuje velká část procesů celého projektu. Jednotlivé kroky můžeme shrnout do těchto kroků:

  1. Základní nastavení prostředí.

  2. Nastavení e-shopů a dalších prodejních kanálů.

  3. Pravidelná kontrola a průběžné práce na projektu.

1. Nastavujeme základní prostředí Retailysu.

Jako první je potřeba založit instanci (Váš účet v systému Retailys). Instanci lze založit na stránkách , když vyplníte pár základních údajů, poté Vám přijde e-mail s registračními údaji. V instanci se budou nacházet dva ilustrační demo prodejní kanály, na kterých je ukázáno jak Retailys funguje.

Nutná věc, kterou je potřeba vytvořit po založení instance a úspěšném přihlášení do systému. V systému můžete vytvořit několik desítek organizací/firem v případě, že byste zakládali další firmu jak tuzemskou nebo zahraniční. Pokud není firma/organizace vytvořena systém Vás nenechá vytvořit faktury z přijatých objednávek.

  • Zakoupení domény a

Z vlastní zkušenosti doporučujeme domény zakupovat na (nejedná se o spolupráci), z toho důvodu, že subreg nabízí celou škálu domén od .cz až po .xyz co se týče cen je sice dražší, ale pokud budete vlastnit více domén z více států tak výhodou je, že budete moci spravovat domény z jednoho účtu.Poté co si doménu zakoupíte je nutné ji na kterém celý systém Retailys běží. Jelikož propagace domén může trvat až 48 hodin je toto hned jako třetí bod při vytváření e-shopu, abyste se potom již tímto nezdržovali

Dalším krokem je vytvoření skladu. V systému můžete vytvořit nekonečně mnoho skladů. Sklady jsou sdílené mezi prodejními kanály, které ke skladu připojíte. Při vytváření si zvolíte jaké máte datum dodání, jestli je sklad dodavatelský atd.

V tomto kroku založíte samotný prodejní kanál. K dispozici máte prodejní kanály z celé evropské unie. Důležité je správně zadat doménu, na které e-shop poběží a také v záložce Integrace zkontrolovat zda-li je napojený správný na prodejní kanál.

V tomto kroku už začínáte pracovat s podobou produktů. Zde doporučujeme promyslet si a vytvořit parametry, které mají vaše produkty stejné např. Barva, motiv, výrobce..

Poté co vytvoříte parametry můžete při vytváření rodiny produktů vybrat jaké Vámi vytvořené parametry a součásti chcete zobrazit (cena, popis, url..)

Zde doporučujeme si velmi dobře promyslet jaké kategorie produktů budete na e-shopu zobrazovat a jak moc bude strom obsáhlý. Pokud bude strom mít mnoho kategorií je to pro zákazníky lepší, protože mají větší škálu podle čeho vybírat a je poté možnost na e-shopu zpřístupnit filtrování produktů podle kategorií

Po nahrání produktů je důležité zkontrolovat jestli systém zobrazuje správné ceny jelikož se používá několik druhů cen (MOC - Maloobchodní cena, VOC - Velkoobchodní cena, DMOC - Doporučená maloobchodní cena)

Poté co dokončíte nahrávání a úpravu produktů je důležité nastavit platební a dopravní metody, aby zákazník mohl objednat a dokončit objednávku. V systému můžete nastavit zvlášť dopravní metodu u každé země v EU nebo obecně pro kontinent.

  • Grafika webu

V systému máte možnost pro podporu prodeje vytvořit slevové kupóny pro své zákazníky. Můžete sledovat použití kupónů a kolik je na nich tržba. Slevové kupóny obecně mnoho zákazníků velice ocení.

Po nastavení všech náležitostí a věcí týkajících se na prodejního kanálu je dobré vše vyzkoušet testovací objednávkou z Vašeho e-shopu abyste zjistili zda je vše správně nastaveno. Např. Dopravní a platební metody pro jednotlivé země

  • Obchodní podmínky

  • Odkazy na sociální sítě

Pro lepší propagaci a rozšíření povědomí doporučujeme umístit do horního části odkazy na sociální sítě.

2. Nastavení e-shopů a prodejních kanálů.

Lokální specifika u e-shopů

Při vytváření mezinárodních elektronických obchodů je nutné uvažovat lokální specifika jednotlivých trhů.

Neznalost lokálních specifik je slabým místem mnoha e-shopů expandujících do zahraničí. Pokud je web vytvářen s ohledem na lokální specifika konkrétního trhu, návštěvník se na webu cítí "jako doma" a zvyšuje se tudíž konverze eshopu!

Nejběžnějším lokálním specifikem je samozřejmě jazyk webu a měna. Méně známými jsou ale i např. formáty doručovacích adres. Zatímco v některých státech se používají okresy, jinde různé formáty pro poštovní směrovací čísla apod. Problematické jsou také různé tvary jména zákazníka, počet samotných jmen (někde je běžné prostřední jméno) či dokonce pořadí jména a příjmení.

Obecná nastavení elektronického obchodu

  • Web je propojený s Google Search Console

  • Web je propojený s Google Tag Manager

  • Měřící kódy pro traffic (Google Analytics)

  • Vygenerovaný Google feed

Grafické detaily webových stránek

  • favicon

Specifika pro Českou republiku

  • Registrace e-shopu do srovnávače Heureka

  • Registrace e-shopu do srovnávače Zboží.cz

E-shop v Německu

  • Registrace e-shopu do srovnávače Idealo

  • Registrace e-shopu do srovnávače Billiger

E-shop v Polsko

  • Registrace e-shopu na tržiště Allegro

  • Registrace e-shopu do srovnávače Ceneo

  • Registrace e-shopu do srovnávače Okazje.info.pl

E-shop na Slovensku

  • Registrace e-shopu do srovnávače Heureka

  • Registrace e-shopu do srovnávače Najnakup.sk

E-shop ve Slovinsku

  • Registrace e-shopu do srovnávače Ceneje.si

Při vytváření elektronických obchodů v systému Retailys není nutné se lokálních specifik pro konkrétní trhy nijak obávat. Systém dle cílového státu základní lokální specifika sám nastaví, případně je možné využít dalších služeb třetích stran z tržiště externích aplikací pro rozšíření funkcionalit systému Retailys.

3. průběžná správa projektu

Další velkou sekcí je průběžná správa projektu, která se týká hlavně propagace a kontroly samotného e-shopu

  • Kontrola Heureka.cz kreditu

  • Kontrola sklik/zboží.cz kreditu

  • Kontrola Google ads účtu

  • Kontrola e-shopu

Pravidelné změny na grafice

  • pravidelné úpravy bannerů v závislosti na období (např. Vánoce, Velikonoce, Black Friday atd.)

Zde máte několik možností jak své produkty do systému dostat. Hromadně pomocí , kde doplníte do Excel tabulky potřebné údaje a nahrajete do systému. Další možností je pomocí synchronizace od dodavatele, zde je nutná konzultace s technickou podporou. Pokud produktů není mnoho nejlepší varianta je zadat je do systému ručně.

Další nutností je poslání potvrzovacích e-mailů a informací o stavu objednávky zákazníkovi, pokud dokončí objednávku. Zde je důležité nejprve v integracích přidat e-mail, na kterém se e-mail nachází, heslo k e-mailu, protože systém se musí přihlásit pod tímto účtem k SMTP serveru a následně z něj může e-mail za Vás odeslat.

Po vytvoření grafického vzhledu e-shopu doporučujeme zkontrolovat e-shop přes aplikaci , ve které zjistíte, kde můžete zmenšit objem obrázků, aby se nezměnila jejich kvalita.

Důležitou věcí na kterou nesmíte zapomenout při vytváření e-shopu jsou obchodní podmínky, které je vhodné umístit do nebo do e-shopu. Obchodní podmínky bude vyžadovat například Comgate poté co budete žádat o napojení e-shopu na platební brány.

Vytvoření stromu kategorií
importní tabulky
Platební a dopravní metody
E-mail pro odesílání potvrzení objednávek
SMTP server
Slevové kupóny
Odeslání objednávky z webu do systému
Optimalizace obrázků
GTmetrix
hlavičky
patičky
Založení instance
Retailys
nasměrování domény
subreg.cz
nasměrovat na Microsoft Azure
Vytvoření prodejního kanálu
Založení organizace
Vytvoření skladu
sklad
Vytvoření produktů
Správné ceny
Vytvoření parametrů
Vytvoření rodin/typu obsahu