Přehled

Úvod

V této části systému máte možnost zobrazit si veškerý seznam objednávek od Vašich zákazníků, upravovat je, odesílat automatické e-maily, měnit stavy objednávek a filtrovat si objednávky podle širokého spektra požadavků.

Nastavení časového období

Modrým tlačítkem vpravo nahoře máte možnost filtrovat objednávky podle požadovaného období od dnešního data až po poslední rok nebo filtrovat pomocí vlastního časového rozsahu.

Nastavení přehledu objednávek

Kliknutím na ozubené kolečko zobrazíte nastavení přehledu objednávek. Zde můžete označit jaké informace chcete zobrazit ve sloupcích u objednávek a nastavit si šířku sloupců.

  • ID

  • Dobropis

  • Sklad

  • Datum

  • Cena

  • Datum platby

  • Interní poznámka

  • Status

  • Faktura

  • Kanál

  • Prodal

  • Odběratel

  • Zaplaceno

  • Poznámka od zákazníka

  • Datum zrušení

  • Tučný text - zapnutí zvýraznění textu v objednávkách

Dále máte možnost v detailu objednávky zobrazit navíc Interní katalogové číslo, katalogové číslo výrobce nebo EAN kód.

Pozor při menším rozlišení monitoru a zapnutí mnoha sloupců se sloupce schovávají za pravý okraj, za který se lze dostat pomocí posuvníku na spodní straně stránky.

Export přehledu objednávek

Po nastavení zobrazení sloupců máte možnost si vyexportovat objednávky do Vámi zvoleného formátu souboru výběrem z následujících možností: .xlsx,.xls a .ods.

Filtrování objednávek

Filtrování objednávek je možné podle několika kritérií, která můžete mezi sebou kombinovat.

  • Vyhledávání

    • Podle čísla objednávky

    • Podle jména zákazníka

    • Podle telefonního čísla zákazníka

    • Podle dodací/fakturační adresy

    • Podle poznámky od zákazníka

  • Stav objednávky

    • Největší objednávky

    • Pravidelné objednávky

    • Nevyřízené objednávky

    • Čekající objednávky

    • Faktury

    • Dobropisy

  • Filtrování podle firmy a prodejního kanálu

  • Podle odběratele - zákazníka

  • Podle státu, ze kterého bylo objednáno

  • Podle produktu, který je obsažen v objednávce (funguje našeptávání)

Přehled objednávek

Při prvním otevření se objednávky zobrazí jako jednotlivé řádky se základními informacemi. Zde uvidíte již vytvořené dokumenty, které máte k dispozici. Ve sloupci akce se nachází tři tlačítka pomocí prvního můžete editovat objednávku a její náležitosti, zkopírovat objednávku nebo přidat platbu. Také máte možnost rychle změnit stav objednávky, na jehož základě se může automaticky odeslat informační e-mail nebo můžete odeslat e-mail "ručně " viz. obrázek Přehled objednávek. Pomocí šipky na levé straně u každé objednávky si můžete zobrazit její detail, ve kterém jsou jednotlivé položky. Při kliknutí na obrázek se zobrazí karta daného produktu a při kliknutí na ID produktu se přesunete do editace položek objednávky. Dále se zde zobrazují fakturační a dodací údaje, interní poznámky nebo historie změn u objednávky.

Editace objednávky

Pokud chcete objednávku dokončit, stornovat, zkopírovat nebo změnit veškeré náležitosti u objednávky máte možnost v sloupci akce -> první ikona.

V horní části můžete upravit fakturační nebo dodací údaje. V další části (zelený blok) se zobrazují veškeré vystavené dokumenty. Jako první ihned po vytvoření objednávky se vygeneruje proforma faktura. Po dokončení objednávky se vygeneruje klasická faktura. Při případném zrušení objednávky - až poté, co byla dokončena - se vygeneruje dobropis. V oddílu vpravo (oranžový blok) je možné evidovat podané balíky od jakéhokoliv dopravce v ČR. Následuje úprava položek v objednávce. Každý produkt můžeme odstranit, upravit jeho název, cenu nebo výši DPH. V případě, že chcete nějaký produkt přidat, máte možnost přes tlačítko přidat položku, kde ze seznamu všech produktů vyberete požadovaný a našeptávač za Vás vše doplní. Ve spodní části se znovu objevuje tabulka s historií změn. V oddílu Operace s objednávkou lze změnit stav objednávky.

Přidat platbu

U každé objednávky máte možnost přidat platbu. Po kliknutí na tlačitko se zobrazí okno s částkou, kterou chcete doplnit a datum kdy platba proběhla. Pokud máte Retailys propojený s platbení bránou od Comgate platba se automaticky přidá pokud někdo zaplatí online kartou. Ve sloupci stutus se následně zobrazí ikona podle zaplacené částky pokud částka přišla správně zobrazí se zeleně pokud je zde přeplatek nebo nedoplatek zobrazí se oranžové tlačítko.

Last updated