Nápověda Retailys.cz
DomůPřihlášeníPro vývojářeKontakt
  • Úvod
  • Začínáme
    • Prvotní nastavení
    • Omnichannel a prodejní kanály
    • Správa obsahu
    • Vytváříme e-shopy
    • Externí služby
  • Systém Retailys
    • Dashboard
    • Obsah
      • Produkty
      • Kategorie
      • Rodina produktů
      • Sady variant
    • Objednávky
      • Přehled
      • Notifikace
      • Stavy
    • Prodejní kanály
      • Přehled
      • Dopravní a platební metody
      • Grafické šablony
        • Modern
    • Uživatelé
    • Marketing
      • Diskuze
      • Slevy
    • Prodejny
    • Nastavení
      • Můj profil
      • Moje organizace
      • Uživatelská oprávnění
      • Fakturace
        • Recyklační příspěvek
      • Rozšíření
    • Changelog
      • 2025
        • Březen
        • Únor
        • Leden
      • 2024
        • Prosinec
        • Listopad
  • Externí služby
    • reCaptcha
      • Návod k aktivaci
    • Česká pošta
      • Podání online
    • Trusted shop
    • Zásilkovna
      • Instalace
      • Administrace Zásilkovny
    • ČSOB
      • Instalace
    • PayPal
    • GoPay
    • Nástroje Google
    • TopList
      • Instalace
    • Facebook Customer Chat
      • Instalace
      • Řešení problémů
    • Mall partner
    • Allegro
    • Různé
      • Domény
  • Tipy, triky, návody
    • Videa o systému Retailys
    • Importní tabulka
    • SMTP servery
    • Překládáme produkty
    • Mezinárodní účetnictví
    • Jak vymazat mezipaměť v systému Retailys
    • Jak přidat článek v systému Retailys
  • Ostatní informace
    • Nedokumentované funkcionality
Powered by GitBook
On this page
  • Seznam uživatelských oprávnění
  • System
  • System.Channels
  • System.Channels.{ID}
  • System.Content
  • System.People
  • System.Orders
  • System.Marketing
  • System.Invoices
  • System.Settings
  • ??? System.Extensions ???
  • System.Extensions.NAZEV_ROZSIRENI.PRAVA_ROZSIRENI
  • Operace uživatelských oprávnění
  • Zobrazit
  • Vložit
  • Upravit
  • Smazat
  • Spustit
  • Dědění
  • Příklady použití
  • Práva k externím rozšířením

Was this helpful?

  1. Systém Retailys
  2. Nastavení

Uživatelská oprávnění

Retailys disponuje rozsáhlými možnostmi nastavení pro jednotlivé uživatele systému. Snadno nastavíte oprávnění pro konkrétní činnosti ve vaší organizaci jednomu zaměstnanci jako desítkám lidí.

PreviousMoje organizaceNextFakturace

Last updated 5 years ago

Was this helpful?

Každému uživateli je možné povolit či zakázat přístup do konkrétní sekce, pracovat jen s určitými typy dat a práva libovolně kombinovat.

Uživatelská oprávnění udělujete nejen uživatelům systému, ale i externím aplikacím, tzv. . Povolíte tak aplikacím třetích stran přístup jen k těm údajům, které mohou zpracovávat. Svoji bezpečnostní politiku tak např. mnohem snadněji přizpůsobíte zásadám GDPR.

Seznam uživatelských oprávnění

V systému Retailys lze nakombinovat každému uživateli sadu práv, která mu dává různé možnosti práce se systémem. Může přistupovat do různých sekcí, pozměňovat data či je mazat.

V případě, že v Retailysu používáte více , může být udělen konkrétnámu uživateli přístup k datům dokonce pouze konkrétní firmy. Analogicky při správě více skladových míst, můžete skladníkovi nastavit jen přístup do určitého konkrétního skladu. Různým správcům prodejních kanálů nastavíte přístup jen specifickým kanálům. V případě, že právo se vztahuje na konkrétní entitu (firma / sklad / prodejní kanál), je v této nápovědě číselný identifikátor (ID) entity uveden v symbolu hranatých závorek { }.

Např. následující zápis označuje přístup do skladu číslo 5.

System.Settings.Stores.5

Práva se dědí "doprava", tzn. že následující právo umožní přístup ke všem skladům (současným i budoucím!).

System.Settings.Stores

Každé uživatelské oprávnění obsahuje sadu operací (viz. ). Tímto způsobem je u každého oprávnění možnost nastavit možnost přístupu (zobrazit, vložit, upravit, smazat, spustit, dědění)

Chybným nastavením uživatelských práv můžete zakázat konkrétním uživatelům přístup do určitých sekcí systému, či naopak povolit přístup nevhodným osobám.

System

Hlavní správce (většinou zakladatel účtu v systému Retailys), má obecné právo System. Přihlášený uživatel má přístup ke všem sekcím systému a nastavením, nezávisle na dalších nastavených právech. Může přidávat další správce a současným správcům práva odebírat.

System.Channels

Přístup ke všem kanálům.

System.Channels.{ID}

Přístup pouze k údajům konkrétního kanálu.

System.Content

Možnost editovat obsah - produkty, kategorie, varianty,...

System.People

Umožní editaci či vytváření uživatelů.

Každý uživatel může měnit nastavení svého profilu nezávisle na tom, zda má udělené právo System.People či nikoliv.

System.Orders

Oprávnění do sekce objednávek a jejích podsekcí. Dle nastavených operací umožňuje manipulaci s objednávkami. Při nastavení jakékolik operace automaticky tyto oprerace jsou dostupné i v podsekcích

System.Orders.Overview

Oprávnění pouze do podsekce přehled objednávek

  • Umožní zobrazení přehledu objednávek

  • Vytvořit novou objednávku

  • Upravovat objednávku

  • Stornovat objednávku

  • Dokončit objednávku

  • Uživatel může předat právo jinému uživateli (jen které sám vlastní)

System.Orders.Notifications

Oprávnění pouze do podsekce notifikace

System.Orders.Statuses

Oprávnění pouze do podsekce statusy (uživatelské statusy)

System.Marketing

Přístup do sekce Marketing.

System.Invoices

Přístup k sekci vlastních dokladů a faktur za využívání systému Retailys.

System.Settings

Přístup do všech nastavení systému Retailys a administrace

System.Settings.Companies

Přístup do nastavení všech firem, viditelnost objednávek všech firem.

System.Settings.Companies.{ID}

Přístup do nastavení firmy. Uživatel s tímto právem vidí objednávky pouze konkrétní firmy.

System.Settings.Stores

Přístup ke všem skladům.

System.Settings.Stores.{ID}

Přístup k údajům pouze konkrétního skladu.

??? System.Extensions ???

Přístup k nastavení rozšíření.

System.Extensions.NAZEV_ROZSIRENI.PRAVA_ROZSIRENI

Rozšíření mohou definovat svoje vlastní oprávnění.

Operace uživatelských oprávnění

Toto umožňuje u daného práva nastavit omezení pouze pro daný typ operace

Zobrazit

Umožňuje danému právu čtení dat.

Uživately chceme dát přístup k zobrazení přehledu objednávek. Tak právo

Vložit

Umožňuje danému právu vložit data

Upravit

Smazat

Spustit

Dědění

Příklady použití

Hlavní správce

Hlavní správce (často majitel či hlavní technik firmy) má přístup kompletně do všech funkcí systému, přiřazuje další uživatelské role, sleduje data ze všech částí administrace. Stačí mu jediné právo na všechny operace:

System

Skladník

Skladník bude mít přístup pouze k objednávkám, které vyřizuje. Pracuje ve skladu s číslem 1.

System.Orders //nastavíme přístup do objednávek
System.Stores.1 //ale omezíme je pouze na ty, které jsou určené pro sklad 1

Vedoucí skladu / prodejny

Vedoucí prodejny vidí všechny objednávky ze své prodejny (ta má ID 1), zároveň je ale zodpovědná za nábor nových pracovníků, kterým může přidělit přístup do své prodejny.

System.Orders //přístup k objednávkám
System.People //přístup k uživatelům
System.Channels.1 s příznakem can grant //přístup pouze do prodejny 1, navíc příznak can grant umožní vedoucímu prodejny nastavit přístup do prodejny i jiným uživatelům, pracovníkům v prodejně 1.

Účetní

Účetní firma "ABC učetnictví s.r.o." zpracovává doklady, bude mít tedy přístup pouze k nim. Uživatel Retailysu má v systému čtyři firmy, kde ale ABC účetnictví s.r.o. zpracovává pouze firmu 1 a 2 ostatní firmy spravuje účetní jiná, takže jsou pro ABC účetnictví s.r.o. neviditelné. Firma ABC účetnictví s.r.o. spravuje také přijaté faktury za využívání systému Retailys

System.Orders //přístup do objednávek
System.Companies.1 //omezení jen na firmu 1
System.Companies.2 //a 2
System.Invoices //přístup k přijatým fakturám za využívání systému Retailys

Webdesigner e-shopů

Webdesigner zpravuje prodejní kanály a jejich grafickou podobu. Nemá přístup k objednávkám, nevidí skladové zásoby ani nic jiného. Může vidět produkty.

System.Content
System.Channels

Marketingový pracovník

Pracovník marketingu má na starosti tvorbu a rozesílání newsletterů, sleduje diskuse zákazníků, upravuje obsah na webech.

System.Marketing //přístup do sekce Marketing
System.Content //přístup do sekce Obsah

Práva k externím rozšířením

Podobně jako nastavujete práva uživatelů, je možné nastavit i práva konkrétním rozšířením, které naprogramovaly třetí strany. Externí moduly tak analogicky budou mít stejnou úroveň přístupu, jako uživatelé.

Nevhodným nastavením uživatelských oprávnění může ovlivnit funkcionalitu externích aplikací. Vždy čtěte návod k jednotlivým rozšířením, kde je uvedeno, jaká práva vyžadují pro svoji funkčnost!

Jak aktivovat externí rozšíření a jak jim přiřadit vhodná práva naleznete k dokumentaci k jednotlivým rozšířením.

Pro zobrazení objednávek je nutné mít také oprávnění alespoň pro čtení k firmě a skladu (viz , )

rozšířením
firemních entit
Operace uživatelským oprávnění
System.Settings.Companies
System.Settings.Stores