Návod k aktivaci

Jednoduchý rychlý návod k aktivaci služby reCaptcha

K aktivaci budete potřebovat svůj účet Google. Pokud ještě žádný nemáte, založte si jej. Ve svém účtu pak vygenerujete dva klíče, které jednoduše vložíte do administrace Retailys.

Postup aktivace

  1. Přihlášení do Google účtu a administrátorské konzole Přihlaste se do svého Google účtu, který budete používat pro správu reCaptcha. Navštivte následující stránku: administrátorská konzole reCaptcha


  1. Registrace nové stránky Na stránce administrátorské konzole zaregistrujete svůj web / weby:

  • Klikněte do pole pod nadpisem Label a zadejte název štítku pro snazší orientaci ve správě reCaptcha (např.: Můj e-shop).

  • Pod nadpisem reCAPTCHA type označte typ Score based (v3) – tento typ automaticky analyzuje chování návštěvníka bez viditelného zásahu. Pozor, typ v2 není v administraci Retailys podporován a nebude fungovat.

  • Do pole pod Domains vedle ikony zadejte adresu vaší webové stránky, na které bude reCaptcha implementována (bez předpon http:// či https:// - např.: www.muj-eshop.cz). Pokud máte více webů, můžete pod sebe postupně zadat další adresy.

  • Do pole pod Google Cloud Platform zadejte název projektu pro snazší orientaci ve správě reCaptcha (např.: Moje domény).

  • Zkontrolujte, zda máte vše správně zadáno a dokončete registraci kliknutím na tlačítko Submit.

Admin konzole reCaptcha
  • Po úspěšné registraci získáte dva důležité klíče, které si zkopírujte:

    • Site Key – veřejný klíč, který se zadává do vašeho systému.

    • Secret Key – tajný klíč, určený pro ověřování komunikace mezi vaším serverem a Google.

Dokončená registrace

  1. Nastavení reCaptcha v administraci Retailys

  • Přejděte do administrace Retailys a v záložce Prodejní kanály klikněte na fialovou ikonu editace šablony vpravo vedle prodejního kanálu, u kterého chcete aktivovat službu reCaptcha.

Ikona pro editaci šablony
  • Klikněte na záložku Others, aktivujte pole Google reCaptcha V3 přepnutím na zelenou barvu a do příslušných polí vložte vaše vygenerované klíče. Uložte pomocí fialového tlačítka Uložit vpravo nahoře. Pozor, ujistěte se, že klíče dle jejich názvu zadáváte do správných políček → SITE a SECRET.

  • Postup z bodu 3. zopakujte v Retailysu pro všechny vaše weby.

  • Nyní aplikace reCaptcha běží v pozadí a nenápadně zabezpečuje bezpečnost vašich stránek.

Nastavení klíčů v Retailysu


  1. Zpětné dohledání kódů v účtu Google Pokud jste si z nějakého důvodu neuložili kódy reCaptcha, ztratili je nebo je potřebujete znovu použít pro nastavení v systému, můžete je zpětně dohledat pomocí návodu níže. Stačí mít přístup ke svému Google účtu, pod kterým jste reCaptcha původně nastavovali.

  • Přihlaste se do svého Google účtu, který byl použit při registraci reCaptcha.

  • Otevřete webovou stránku Google reCaptcha Admin Console na adrese https://www.google.com/recaptcha/admin.

  • Zobrazí se seznam všech vašich registrovaných webů s aktivovanou reCaptcha.

    • Vyberte vlevo nahoře web, ke kterému chcete dohledat Site Key a Secret Key a poté klikněte na ikonu nastavení vpravo ⚙️.

Zpětné dohledání klíčů

  • Klikněte na rozbalovací šipku 🔽 u nápisu reCAPTCHA keys a zobrazí se vám oba kódy.

Zpětné zobrazení klíčů

Last updated

Was this helpful?