Nápověda Retailys.cz
DomůPřihlášeníPro vývojářeKontakt
  • Úvod
  • Začínáme
    • Prvotní nastavení
    • Omnichannel a prodejní kanály
    • Správa obsahu
    • Vytváříme e-shopy
    • Externí služby
  • Systém Retailys
    • Dashboard
    • Obsah
      • Produkty
      • Kategorie
      • Rodina produktů
      • Sady variant
    • Objednávky
      • Přehled
      • Notifikace
      • Stavy
    • Prodejní kanály
      • Přehled
      • Dopravní a platební metody
      • Grafické šablony
        • Modern
    • Uživatelé
    • Marketing
      • Diskuze
      • Slevy
    • Prodejny
    • Nastavení
      • Můj profil
      • Moje organizace
      • Uživatelská oprávnění
      • Fakturace
        • Recyklační příspěvek
      • Rozšíření
    • Changelog
      • 2025
        • Březen
        • Únor
        • Leden
      • 2024
        • Prosinec
        • Listopad
  • Externí služby
    • reCaptcha
      • Návod k aktivaci
    • Česká pošta
      • Podání online
    • Trusted shop
    • Zásilkovna
      • Instalace
      • Administrace Zásilkovny
    • ČSOB
      • Instalace
    • PayPal
    • GoPay
    • Nástroje Google
    • TopList
      • Instalace
    • Facebook Customer Chat
      • Instalace
      • Řešení problémů
    • Mall partner
    • Allegro
    • Různé
      • Domény
  • Tipy, triky, návody
    • Videa o systému Retailys
    • Importní tabulka
    • SMTP servery
    • Překládáme produkty
    • Mezinárodní účetnictví
    • Jak vymazat mezipaměť v systému Retailys
    • Jak přidat článek v systému Retailys
  • Ostatní informace
    • Nedokumentované funkcionality
Powered by GitBook
On this page

Was this helpful?

  1. Externí služby
  2. Česká pošta

Podání online

PreviousČeská poštaNextTrusted shop

Last updated 3 months ago

Was this helpful?

Podání Online je bezplatná služba České pošty určená především pro firemní zákazníky. Umožňuje snadné a rychlé zpracování podkladů potřebných k odeslání balíků, poštovních poukázek nebo psaní. Mezi hlavní funkce patří:

  • Vytváření databáze adresátů

  • Tisk adresních štítků

  • Import dat pro hromadná podání

  • Export potřebných dat

Pro využití služby je nutné uzavřít smlouvu s Českou poštou a vytvořit si účet v Klientské zóně PoštyOnline.

Konfigurace - IMPORT

V Přehledu konfigurací - Zásilky je nyní možné připravit import ze systému Retailys a zařadit jej do přehledu k ostatním konfiguracím. Konfiguraci je pak možné editovat.

Postup importu dat z Retailys do Podání Online

  1. Export dat z Retailys:

    • V administraci Retailys v přehledu objednávek vyberte pomocí filtrů objednávky určené k odeslání přes Českou poštu.

    • Použijte funkci exportu pro vygenerování CSV souboru obsahujícího potřebné informace o zásilkách. Tlačítko pro export naleznete pod ikonou šipky vpravo nad filtry.

    • Exportovaný soubor poté naleznete ke stažení v sekci Exporty / Importy (pod ikonou panáčka vpravo nahoře).


  1. Nastavení konfigurace importu v Podání Online:

  • Přihlaste se do svého účtu v Podání Online.

    Upozorňujeme, že následující nastavení je určené pro novou verzi aplikace Podání Online. V administraci České pošty tedy nejprve klikněte na žluté tlačítko Vstup do nové aplikace.

  • Přejděte do sekce Nastavení a vyberte možnost Konfigurace Importu.

  • V editaci konfigurace namapujte informace podle podle struktury viz níže:

    Informaci ke sloupci přiřadíte kliknutím na sloupec a následně na požadovanou informaci.

Struktura namapování informací:

  • A. Příjmení / Název (informace Jméno se nepřiřazuje k samostatnému sloupci, protože v Retailysu je jméno a příjmení zjednodušeně dohromady v jednom sloupci)

  • B. Ulice

  • C. Obec

  • D. PSČ

  • E. Stát

  • F. Mobil

  • G. Email

  • H. Hmotnost

  • I. Udaná cena

  • J. Částka dobírky

  • K. VS zásilky, VS poukázky

  • L. Typ zásilky

  • M. nevyplňuje se (obsahuje interní data)

  • N. Doplňkové služby

  • O. IČ

  • P. DIČ

  • Q. Subjekt

  • R. Poznámka interní


  1. Import dat do Podání Online:

  • V menu zvolte Úvodní strana a poté Import zásilek.

  • Nahrajte připravený CSV soubor z Retailys kliknutím na tlačítko Nový import po pravé straně.

  • Po importu můžete v aplikaci Podání Online upravit detaily jednotlivých zásilek podle potřeby.

  • V sekci Zásilky naleznete přehled svých importů, odeslaná data a můžete zde tisknout štítky pomocí ikonky štítku u každé zásilky zvlášť nebo hromadně pomocí ikonky tiskárny vpravo. Zde najdete také ikonu šipky pro stažení hromadného exportu dat.

Tento postup vám umožní efektivně spravovat zásilky a minimalizovat ruční zadávání dat.

Tlačítkem vpravo zvolte Nová konfigurace, v nově zobrazeném okně jí dejte název (pro přehlednost doporučujeme název Retailys - podle systému, ze kterého bude import probíhat), vedle názvu konfigurace také doporučujeme kliknout na ikonu hvězdičky , čímž ji nastavíte jako výchozí. Zvolte formát CSV, kódování znaků UTF-8 a nahrajte soubor.

V přehledu konfigurací se zobrazí právě vytvořená konfigurace (Retailys), kterou můžete kliknutím na ikonu tužky editovat.

⭐
✏️
⬇️
👤
Přidejte název, označte hvězdičku, formát CSV, kódování znaků UTF-8 a vyberte soubor